søndag 17. januar 2010

Livet er greit også uten barn!

Nå sitter jeg her og nyter frokosten min. Det vil si, den er allerede nytt. I sin helhet, uten halvspist pålegg, som er delt med Mia. Herlig.

Gårsdagen liknet ganske mye på andre barnefrie dager vi har hatt, med de samme problemene og høydepunktene. En ting som aldri slår feil, er jo at vi er sent ute. JEG (som nesten aldri har kommet for sent til noe som helst i hele mitt liv) klarer visst ikke å beregne tida sånn at vi rekker bordreservasjon eller kino når vi er barnløse. Det henger nok sammen med at jeg har så himla mye som jeg ønsker å gjøre og rekke, og så oppdager jeg plutselig at tida ikke strekker til litt for sent.

For det ble en real kappgang mot kinoen i går. Jeg, iført støvletter som ikke er supre på vinterføre, gikk så fort som jeg klarer uten å løpe/komme opp i trav mot kinoen, og vi rakk det akkurat. Det er likevel irriterende at det alltid blir dårlig tid.


Vi så den siste filmen i Millennium-triologien til Stieg Larsson, og det var helt greit. Ikke en kjempehøydare, men altså helt ok. Deretter satte vi kursen til en biffrestaurant, hvor det ble inntatt en bedre middag. En STOR, bedre middag. Vi merker godt at vi ikke er vant med så store porsjoner til middag lenger, men vi valgte å ikke gi opp.
Så alt gikk ned til slutt, og det var to fornøyde foreldre som tuslet hjem i rolig tempo etterpå. Da vi kom hjem, så begynte en nattfilm på TV: "A few good men". Det er en film jeg kjenner godt og liker enda bedre, og siden vi visste at vi ikke skulle bli vekket av Mia morgenen etter, så valgte vi å se den i sin helhet. Det er ikke så dumt når man faktisk kan sove så lenge man vil.


Jeg kan dessverre ikke skryte av at shoppingen ble så utrolig produktiv i går heller, også det er ganske vanlig. For butikkene har jo begynt med "vårens nyheter" og det passer ikke meg. Jeg var jo ute etter klær å bruke NÅ, og januarsalget synger på siste verset og har lite å by på. Er det ikke litt tidlig med vårnyheter midt i januar? Da liker jeg bedre julemarsipan i butikkene fra oktober. Årstider og høytider lanseres tidligere og tidligere hvertfall.
Mia fikk nye smokker, vi har vært altfor dårlige på å bytte de ut. Tror anbefalingen er å bytte de hver 3. måned eller noe sånt, og i smokkehaugen til Mia er det fortsatt smokker som har størrelse 0-3 mnd... Hun bruker veldig lite smokk da, det er unnskyldningen. Den brukes i ca 1 min etter at hun har lagt seg, og så spyttes den ut.
Sambo kjøpte en gassovn som gir kjapp varme (hurra!), det ble innkjøpt kaffelattesirup slik at vi slipper å kjøpe latten vår ute hver dag til langt dyrere pris, og spisematter som det faktisk går an å søle på under middagen, uten at stoffet blir ødelagt. Så man kan si at jeg valgte å sette familiens behov foran mine egne klesbehov. Dagens speiderpris til meg, altså.
Jeg fikk likevel rasket med meg en bukse på salg til 70% avslag, en t-skjorte (vinterplagg? NEI!) til 50% avslag og en skjorte som var vårnyhet. De plaggene jeg virkelig trengte og var ute etter, de fant jeg selvsagt ikke. Og så kommer jeg på tragedien på Haiti, og så tenker jeg at det kanskje var like greit at jeg stoppet meskingen der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar