lørdag 23. januar 2010

Ikea

I dag tok vi en utflukt til Ikea. Målet var litt stæsj til Mias rom. Og Mia likte seg veeeldig godt på Ikea! Det var masse folk overalt og masse ting å ta på, og snuppa satte full pinne fremover. Ganske uten frykt. Og nå begynner det å gå fort også, jeg må virkelig henge i for å henge på! Det går fint ute også, hun går nå til og fra garasjen på egne bein. Jeg er foreløpig litt for redd for veien, så hun tar taxiarmen når vi krysser gata, men ellers går hun selv (Ok- jeg stoler ikke heeelt på henne, så jeg holder henne i hånda).
Ettersom et magevirus har inntatt barnehagen, så var det bare et spørsmål om når vi fikk det i hus. Og det kom torsdagen, så Mia tok tidlig helg. Er fortsatt ikke helt 100%, magen er mildt sagt ustabil, men vi tok likevel sjansen på Ikea. Vi har IKKE tatt sjansen på å smitte vesle Andreas, vår nye nevø/fetter, så vi har ikke vært på besøk der enda.

Mia fikk nytt teppe på rommet sitt:

Hun fikk ramme til Ole Brumm-bildet sitt:
'

og klistremerker til å dekorere veggen:


Jeg likte godt klistremerkene, og ideen bak de generelt, men jeg var så dum at jeg ville ha med Mia da vi skulle sette de opp. Idioti. For da så hun jo hvordan de ble festet, og det varte ikke lenge for hun prøvde å rive de av. Da kommer det støv på limflata og de sitter ikke like bra når de klistres opp igjen (denne gangen litt høyere, slik at Mia ikke når de).


Rampejenta i ferd med nedriving av klistremerker


Så nå er det endelig LITT mer barnerom:


I tillegg ble det ny dørmatte på oss, men den er ikke pakket ut enda.

Vi ser an om det blir svømming i morgen, magevirus er utrolig smittsomt. Jeg har rett og slett ikke hatt tid til å fundere noe mer over eventuelle sykdomsleier, en heftig uke er unnagjort. Ukene med helgevakt og ekstra kveldsvakt blir gjerne heftige, og så kronet jeg det med 2 sosiale events og 1 treningskveld. Og vips, så var den uka borte.

Kryss fingrene for at det ikke blir en ny morgen med bleieskift før 6 i morgen tidlig, for det begynner jeg å bli lei av. Magevirus- gå din vei!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar