onsdag 6. januar 2010

Griseri

Nå er det svinekaldt ute. Den likner ikke grisen denne temperaturen her, og det er lite folk ute. Og denne snøen som ligger, den er som perler for svin for min del. For jeg kunne godt vært foruten å skli bortover gata, der jeg nøffer rundt og grynter for meg selv, godt gjemt i hetta på jakka mi, med ullundertøy og de nye ullvottene. Griseflaks at jeg fikk de vottene til jul, selv om de sikkert kostet flesk. Mia fikk forøvrig helt like, noe også hun likte svinaktig godt. Hun likte også dette:

Nystrikket, grisefint antrekk fra svigermor

Heimen er forresten ryddet for julepynt og annet rot nå, og det var godt. For det var en svinesti uten like her, begynte å bli lei jul nå.

Men nå skal jeg finne bingen min litt tidlig i dag, ettersom noen må vekke resten av familien nå om dagen. Mia har nemlig bestemt seg for å bli en syvsover, så hun ligger og purker og drar seg så lenge hun kan før barnehagen, den svinepelsen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar