lørdag 16. januar 2010

Barnefri!

Vi har barnefri igjen! Det er jommen kjekt med besteforeldre som ber om å få lov til å låne Mia enkelte helger. Mia er veldig glad i alle besteforeldrene sine og elsker å være på besøk hvor det måtte være, så dette er vinn-vinn for alle. (Selv om jeg kjenner litt på at det er rart å være uten henne.)
Planer: Vi skal råkke byen (for vår del: spise middag ute samt gå på kino, og så slokner vi tidlig hjemme fordi vi er utslitt). Høres kanskje ikke ut som råkking sier dere som ikke har barn, men vi var altså ikke veldig utelivskonger før vi fikk barn heller, så utestedene går ikke glipp av noe selv om Mia kom til verden.
Nå skal det shoppes til kortet går varmt. Ikke det at jeg er særlig god på akkurat det heller, men må man, så må man. Julas klesproblem står fortsatt friskt i minnet, og det er ganske slunkent i klesskapet. Jeg har en liste med ting som må ordnes, blandt annet har jeg satt sambo på oppdraget med å kjøpe en gassovn som fort får opp varmen her. Vi har slitt veldig nå i kulda, med altfor liten hovedsikring, som gjør det vanskelig å kombinere middagslaging med oppvarming av leiligheten for eksempel. Vi er lei av å fryse og ønsker å ligge litt foran ved neste sprengkulde.
Nå har jeg ventet på at sambo skulle komme fra posten (hvor han hadde 1 oppdrag) og butikken (hvor han hadde 2 oppdrag). Han klarte det nesten, men manglet den ene, som var bleiene fra butikken. Så jeg sendte han ut igjen mens jeg vurderer å stifte oppdragene jeg gir han på en lapp i panna.
Mangler bare at han drar ut etterpå for å kjøpe gassovn og kommer hjem uten. Hvorfor er menn så dårlige på å huske ting?
Later....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar