fredag 4. desember 2009

Trassig tullebukk

Dagen startet brått 05.08. Da kom det uhyggelige skrik fra Mias rom. Og jeg prøvde i det lengste å ignorere det, før jeg skjønte at intensiteten var såpass at jeg burde ta en titt. Den kommende sirkusartisten hadde klart å få skulderen og resten av armen ut av pysjen sin, slik at armen satt fast. Kløna. Etter å ha fått hjelp med å få armen på plass, så brukte snuppa litt tid på å roe seg. Så da klokka ringte 06.15, så hadde jeg bare akkurat sovnet igjen. Argh. Derfor tillot jeg meg å komme ørlitt senere på jobb, men likevel var jeg først på plass av alle:)
Etter at dagen gikk, med litt trøtthetssyndromer, så var det henting i barnehagen. Til strålende kritikker igjen! Mia har høstet bare godord hele uka, har strålt som en sol. Så da vi kom hjem, så gikk rullgardina ned. Noen var veldig slitne og veldig vanskelige hele kvelden. Og hvis noen lurte, så er det ikke så lett for 1,5 åringer å skjønne konseptet julekalender. For hvorfor kan man ikke åpne mange luker på en gang? Nei, sier mammaen. Og Mia kaster seg ned på gulvet i tåredryppende sinne. Hvordan kan mammaen være så fæl? Og ikke gidder hun å trille Mia rundt i trilla si i full fart rundt hele leiligheten heller? Mer skal det ikke til for å få det ganske utrivelig i heimen. Det er rett og slett bare å nekte henne å bestemme et par ting.

Det skal forresten nevnes at Mia fikk hjelpe pappaen sin med skrapeloddet han fikk i kalenderen sin i dag. Og da var alt det vonde glemt en LITEN stund. Han vant forøvrig en pengesum tilsvarende nytt lodd. Hvilket han også gjorde i går, så han har bra uttelling på disse loddene jeg har kjøpt!

I morgen blir det mer juleforberedelser, vi må for eksempel bytte noe vi skulle gi bort og pakke inn endel pakker. Jeg har på en måte lyst til å få hjelp av Mia til innpakking, men frykter at det går på tverke ved at hun enten tygger på gavene, ødelegger papiret eller blir sinna fordi hun ikke får lov til de to allerede nevnte. Og så begynner håndballVM i morgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar