mandag 7. desember 2009

Lise, håndleddsvarmere og Yezz


Hils på Lise. Jeg fikk Lise i julegave av min mormor da jeg var 9 mnd gammel. Nå har hun ligget hos mine foreldre en god stund, før Mia arvet henne i helgen. Hun sliter litt med sitt høyre øyelokk, som ikke vil holde seg åpent (kanskje det er sant at man blir trøtt på sine eldre dager?), samt litt utdatert hårsveis, men ellers funker hun som bare det. Mia syns det er stas å dytte smokken inn i munnen hennes, men utover det så er hun ikke så interessert foreløpig.

Det å gi Mia Lisedukka er et ledd i prosessen som jeg kaller "prøve å få Mia til å like litt jenteleker også". For hun er fortsatt farlig opptatt av biler, hive alt lengst mulig, råkjøring med trilla og trafikkpuslespillet.


Her er det mest geniale som har kommet inn i dette huset den siste tida: Håndleddsvarmere i type saueull. Ved første øyekast, så får jeg litt flashbacks til svettebåndene fra en tid tilbake. Men det er fort glemt når jeg får på disse. De er bare så utrolig myke og gode og varme! Mamma kjøpte de til Mia på julemarkedet i helgen fordi hun var så kald på hendene, men de falt ikke særlig i smak hos snuppa. Da vi kom hjem, så prøvde jeg de istedet. Og jeg falt pladask! Mia fulgte ivrig med da jeg prøvde de, og rett etterpå, så kom hun tuslende med de på. Ikke vanskelig å påvirke, nei! Men det varte bare noen få strakser, før de skulle av igjen.

Sambo vant på Yezz-lodd i dag igjen! Og i dag var det skikkelig storgevinst; hele 100 kr!


Jeg får neppe jobb som fotograf med det første, til det er jeg altfor lite perfeksjonist. Men på treet til høyre, så skrapte vi altså frem 100 kr 3 ganger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar