torsdag 10. desember 2009

Debutant

I dag debuterte jeg som barnehagetante. Det er mye sykdom hos personalet i barnehagen for tiden, så jeg ble spurt om å steppe inn en halvtime før stengetid. Og det er ikke noe problem, for jeg henter Mia klokka 16 uansett. Så da var det bare å slå seg ned istedet for å dra med en gang. Da jeg satte mine bein innenfor barnehagen, så kom Mia i full fart. Det gjør hun hver dag, det er kjempestas å bli hentet! Ikke fordi hun har det så fælt, men fordi hun er sliten og trenger litt ro etter en lang dag. Og Mia skulle opp på armen for å hilse på mammaen og det var riktig så stas. Men så satte mammaen seg bare ned på gulvet med Mia på armen. Og så kom de andre barna og skulle snakke med mammaen. Og det er jo bare IKKE greit! For Mia vil ha mammaen sin for seg selv.

En liten stund der, så prøvde vi med en lesestund da det var 3 barn igjen. Og Mia ville stå for å hjelpe med å bla i boka. Da så Sofie sitt snitt til å sette seg på fanget mitt. Det ble ganske fort oppdaget av lilleknegg, som lagde et rabalder uten sidestykke. Sofie skjønte tegninga, og reiste seg kjapt før ett stykk rasende Mia kastet seg i fanget mitt, med livet som innsats.

Dessverre så gikk denne halvtimen uten at Mia kunne slippe meg. Så jeg lurer litt på om jeg faktisk var noe hjelp. For det eneste jeg gjorde denne halvtimen jeg var barnehagetante, det var å gå med min egen datter på armen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar