søndag 20. desember 2009

4. søndag i advent

Skilt fra handleturen i dag


Fornøyd med dagen i dag, altså! Mia har blitt ordentlig flink til å sove om morgenen, hun har sovet til hvertfall 7 flere dager, og på fredag toppet det seg helt med at hun måtte vekkes når klokka hadde passet halv åtte med god margin.
Det som ikke var så hyggelig på fredag, det var at vi plutselig ikke hadde vann da jeg sto opp som førstemann. Mest sannsynlig så var det kulda som hadde grepet inn, det ble hvertfall bra når sambo tok hårføneren og fønet vannrørene nede i kjelleren noen minutter! Og etter at jeg fikk kaffe og en dusj, så ble dagen bare bedre og bedre. Julefrokost på jobben, den siste julegaven ble innkjøpt og kveldsjobb med god egeninnsats.
Vi hadde forhåpninger om lang morgen på lørdag, og Mia skuffet ikke. Jeg måtte likevel opp for årets siste lørdagsvakt, men valgte å ta det rolig og kom dermed nesten for sent. Sånn går det når den personifiserte vekkeklokka Mia ikke hjelper til :)
I dag, når hele familien kunne sove så lenge vi ville, så våknet Mia halv sju. Men da var foreldrene blitt så godt vant at hun møtte null gehør for ønsket om å stå opp. Så hun fant seg i at hun måtte bli i senga en god stund til. Lurer på om sambo ble lei av å høre på skravlinga hennes rundt halv ni, jeg er ikke sikker. For jeg sto ikke opp før det var håndball på tv halv ti. Og til frokost så fikk vi jo da se håndballjentene ta bronsemedalje! Glimrende!

Så fikk jeg faktisk tatt julevasken her inne mens Mia sov. Det er jeg veldig fornøyd med, for det er noe jeg sjelden finner motivasjon til. Jeg rakk en tur til sentrum også, en siste gave ble innkjøpt, Mia fikk ny lue og jeg rakk å se og høre ørlitt av en kollega som spilte på Byporten.
Jeg skulle dessuten shoppe klær til meg selv, men den motivasjonen var borte sånn i julerushet. Jeg burde vel egentlig vært mer ivrig på akkurat det, for valget er jo nå å gå naken i familieselskaper eller å gå med for store klær som ser ut som telt. Vi får se hva det blir :)

Dagene er så inmari greie når Mia er så grei som i dag. Hun har jo bare tuslet fornøyd rundt (ikke så rart egentlig, litt pepperkake her og litt rundstykke der) og lekt med oss og for seg selv.

Nå brenner det siste adventslyset ned til bunnen, og vi har gløgg i koppene våre og Nissene på låven er på skjermen. Nå er det virkelig snart jul.

Mia viser trappegang i stor stil

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar