søndag 15. november 2009

Juleforberedelser, bursdag og helgevær


Nå jobber jeg for alvor med å finne motivasjonen til juleforberedelser. Jeg har faktisk ikke kjøpt en eneste julegave enda, og det er meget sent til meg å være, at jeg ikke har begynt i midten av november!

Jeg har begynt å samle ønsker fra andre, jeg har begynt på julekalendere og jeg har begynt å tenke på hva jeg ønsker meg selv. Alt er på begynt-stadiet. Nesten. Det jeg derimot er ferdig med, det er julekortene. Så, for å teste lysbildefremvisningen her på bloggen (den var faktisk veldig enkel!), og for å prøve å mane frem litt julestemning hos meg selv, så har jeg nå laget en lysbildefremvisning over årets julekort. Forhåpentligvis klarer jeg å ta meg sammen nå.


Jeg kan nevne at gårsdagens 3 årsdag ble vellykket. Åstedet er på ca 80 kvadrat, og de faktiske tall var som følger:

10 barn under skolealder
5 fedre
8 mødre, hvorav 3 var gravide og 3 var ammende
60 pølser
5 kakesorter

Dette resulterte i:

2 kjempekrangler om lekekomfyren
1 seigt stuegulv
1 knust kaffekopp
Konstant kø på doen
Bestikkelser i form av Lollipop til de barna som holdt ut lengst

Og vi koste oss skikkelig. Heldigvis er det lov å avslutte litt tidlig i sånne selskaper, for man blir virkelig sliten. Mia sovnet som en stein hvertfall.

I dag har vi vært på svømming igjen. Like stas som alltid. Men jeg lurer på hvorfor det regner hver gang vi er på svømming? Jeg har ikke lagt merke til det dårlige helgeværet før. Men det er altså dårlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar