lørdag 21. november 2009

Hva er det egentlig med narkomane og rollerblades?


Jeg ler meg i hjel av de narkomane rundt omkring i sentrum. Mulig det er mer politisk korrekt å si "folk i et belastet rusmiljø" eller noe i den dur, men jeg går for "narkomane". For det er kortere og mer rett på sak.

Når de står sammen i en gjeng og hutrer, hvorfor er det alltid minst en person på rollerblades? Er det sånn at de narkomane tar helsen på alvor (!) og bruker de til mosjon eller er det bare fordi de syns det er gøy med blades på beina? Og neste spørsmål blir da: Når de kjører dopet rett inn i armen med sprøyta, er det da bedre for helsa enn om man går på rollerblades uten hjelm? For hjelmen skal på! Alltid! Sikkerheten er ivaretatt med hjelmen likssom, men hvor sikkert er det egentlig å gå på rollerblades når man er rusa? Tror de at det er tryggere da? Jeg bare spør.

Det blir litt som å kappe stein med vinkelsliper midt på lyse dagen, uten noen andre arbeidere i nærheten, iført refleksvest og hjelm, men ikke briller og hørselvern...

Takker forresten "Torsdag kveld fra Nydalen" for inspirasjon til dette fenomenet som førte frem til dette innlegget. Et glitrende og stadig bedre program etter mitt syn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar