søndag 29. november 2009

Endelig!

Da er adventstida offisielt i gang. Jeg brukte gårskvelden på å pynte, så nå har vårt hjem atter en gang blitt overfylt av lilla lys, nisser og andre nødvendigheter i denne stund. Årets utfordring har vært plassering, for all pynten er ikke like "1,5 åringsvennlig". Og Mia har dratt rundt på alt hun har fått tak i, som seg hør og bør.
Førjulstida er noe av det beste jeg vet om, og jeg skrev et ganske langt innlegg om det i fjor: Den magiske ventetiden Noe av det jeg gleder meg mest til i år, det er at Mia kommer hjem fra barnehagen med selvlaget julepynt, jeg vet at de har planlagt juleverksted i barnehagen :)

Jeg har hatt litt småpanikk fordi jeg har kommet i gang så sent med juleforberedelser i år, men etter gårsdagens maraton, så er jeg helt i vater. Kalenderne til sambo og Mia ble ferdige forrige helg, julekortene mangler kun å påklistres bilde, og i går kjøpte vi 10-15 julegaver, fordelt på to turer (før og etter Mias lur). Så nå er vi faktisk nesten ferdige. Mangler en til en onkel og så har vi ikke kjøpt noe til hverandre. Ellers i mål. God følelse. Jeg har riktignok noe igjen på noen av gavene, men det er ting som skal ordnes og ikke kjøpes i altfor fulle butikker.

Og så har jeg funnet en gammel julesangfavoritt som jeg sikkert ikke har hørt på 20 år! Dere på min alder husker vel Maj Britt Andersen, og låta heter "God jul". Nydelig.

Apropos barndommen min, så fikk Mia nye støvler i går. Valget falt på Cherrox. Så nå holder hun seg forhåpentligvis varm og tørr på føttene fremover. De skulle prøves inne i dag.

Mia tester sin mors badehette. Veldig tøft å ta den av og på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar