fredag 27. november 2009

En busy småbarnsfamilie + sjuklinger

Siden sist, så har jeg vært på "Litt av en mann" med Rune Andersen. Han og Espen Beranek Holm er veldig morsomme, så jeg anbefaler showet. Ganske stiv pris vil jeg si, men takket være velferdskomiteen på jobben, så slapp jeg unna med halve prislappen. Og det er hyggelig å finne på noe sosialt med jobbfolk. For jeg jobber sammen med ordentlig hyggelige mennesker.

I går hadde jeg tatt fri, for Mia skulle få svineinfluensavaksine. Vi troppet opp på Helsestasjonen 08.04 og fikk dermed kun en fransk gutt på 2 år foran oss i køen. Mia var dermed ferdig vaksinert 08.15. Ettersom det var så lite kø, så fikk også jeg tilbud om vaksine, en etasje lenger ned i bygget. Og da vi kom opp igjen etter at jeg hadde fått sprøyta, så var det ganske mye mer kø. Vi lekte en stund, i de 20 min vi skal vente etter at vaksinen er tatt, og jeg merket at Mia var litt småslapp. Ville helst sitte på fanget og lese bok, fremfor å tusle rundt. Det at hun ikke ville tusle, kan jo også skyldes at hun fikk sprøyta i låret. Og at det kanskje var litt ømt.
Det skal forresten nevnes at Mia var veldig tapper, gråt littegrann da hun fikk stikket, men det kom seg da hun oppdaget en svær ball på lekerommet. Derimot ble hun veldig lei seg når jeg fikk sprøyta. En jente med empati, dette her.
Mia kviknet til da vi kom ut. Satt og sang hele veien til barnehagen, så jeg så ingen grunn til å holde henne hjemme. Hun ble levert og jeg gjorde meg klar for litt shopping av julegaver. Jeg kom meg nesten ned til sentrum før barnehagen ringte. De opplevde henne som irritabel og sint, hadde ikke feber, men altså ikke god allmenntilstand heller. Så da ble det hjemmedag likevel, med en Mia som var litt klengete, men i godt humør. Vi fikk innkjøpt en julegave sammen, så da er jeg hvertfall LITT i gang!

På kvelden var jeg på spillkveld igjen, som vanlig veldig hyggelig, men jeg våknet i dag til en merkelig reaksjon på kroppen. Den var verkende, jeg fikk vondt da jeg satte meg på en stol, var litt småkvalm og uggen. Dette er noe nytt for kroppen min, så jeg tror det er en reaksjon på vaksinen. Selv om jeg drakk alkohol i går, så pleier ikke kroppen å reagere på denne måten. Så Mia ble sendt i barnehagen, hun var blid som ei lerke, mens jeg tar dagen hjemme. Jeg har blitt litt mer forkjølet, og føler meg litt fjern.

Ettersom det ikke ble julegaveinnkjøp i går, så må jeg slå til i morgen. Så jeg har ikke tid til mer bivirkninger av vaksinen. Regner med at det gir slipp i løpet av dagen.


Mia tar med seg alt hun kommer over i trilla si. Og så triller hun rundt og rundt. Her er trilla så full at det nesten renner over..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar