tirsdag 27. oktober 2009

Ufrivillig

Vi er tilbake på supersnørrvogna igjen, ganske ufrivillig. Mia har pustet utrolig tungt i natt, og ettersom et av symptomene på svineinfluensaen er pustebesvær, så fikk jeg ganske hetta. Nå, i retrospekt, så ser jeg at min reaksjon muligens var påvirket av at det var midt på natta og at jeg egentlig ikke var veldig våken. I tillegg klarte Mia å sette fast hånda si i dynetrekket, så det var nok mere det som var problemet. Men man blir mindre opplagt av å være litt våken midt på natta, helt klart. Svineinfluensateorien avkreftes også av en utrolig bra allmenntilstand på jenta. For selv om snørrproduksjonen snart overgår hennes egen vekt, så er hun strålende fornøyd.

Og så er vi litt usikre på om hun har tatt sitt første skritt eller ikke. For hun står uten støtte nå (ved bruk av gode sko) og så har vi da tvunget henne til å komme mot oss når hun står sånn. Og da er spørsmålet: Gikk hun egentlig noen skritt selv nå, eller bare kastet hun seg i armene våre? Dersom vi er litt for langt unna, så bare setter hun seg ned og krabber bort, den latsabben :) For det er nok ikke særlig frivillig gåing. Men håpet om en gående unge til jul lever enda.

Det neste som er ufrivillig , er det skumle "klær blir borte fra huset mitt"-prosjektet. Nå er den eneste sorte buksa mi sporløst forsvunnet. Jeg frykter at den ble vurdert som "litt for stor" ved forrige donasjon til Fretex, og de av dere som går noen år tilbake i tid med meg, vet jo at sorte bukser alltid har vært et viktig plagg for meg. Og nå står jeg altså uten noen. Rart. Men jeg har nok av andre, så overlever nok.

Ellers fikk jeg skryt på treningen i går, av en instruktør som mente at jeg hadde gjort store fremskritt, skryt på jobben fordi jeg så bedre ut enn noensinne og skryt av venner for ukesmiddagsplanen vår. Så jeg er jo helt på en rosa sky av skryt om dagen. Skal prøve å nyte det, før det går hull på ballongen. Og det å få skryt er forresten veldig frivillig!
Ha en flott dag, alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar