torsdag 1. oktober 2009

Telefonen som gjenoppsto


Telefonen min døde her, midt i en samtale, for litt siden. Den døde fordi den var tom for strøm riktignok, men det var ikke det som var problemet. For da jeg skrudde den på igjen, så frøs hele tastaturet og intet var mulig. Ikke engang svenskeknappen hjalp. Så når jeg da ble oppringt igjen fordi samtalen ble avbrutt av strømmangel, så fikk jeg ikke lov å svare. For tastaturet frøs fast slik at intet var mulig. Et lite øyeblikk så jeg etter ctrl+alt+delete-metoden, men så kom jeg på at det var en telefon, ikke en pc. Hmf. Jeg plugget i strømmen, og lot telefonen hvile mens jeg fant frem min gamle telefon. Byttet over SIM-kortet og konstaterte at jeg måtte skaffe meg en ny telefon. Pokker, for jeg er veldig fornøyd med telefonen min.
Sambo tok en kikk, og mente at den bare var blitt meeeget treg i oppfattelsen. Kanskje jeg skulle prøve å slette noe? Ikke dumt. Jeg sletter dessverre aldri meldinger, på samme måte som jeg aldri sletter mail. Så mine innbokser blir da ekstremt fulle. Det var absolutt tilfelle, fant jeg ut. Jeg startet med å slette 385 sms fra "sendte meldinger". Det hjalp. Telefonen var fortsatt treg, men bedre. Så tok jeg innboksen. Der var det hele 1097 meldinger, fra 1 år tilbake i tid. Jøye meg. Og etter at jeg hadde tatt kål på de, så var telefonen tilbake i live! I beste påskestil, så gjenoppsto den, bedre enn noen gang. Så nå er alle glade.

Jeg tror at Mia også liker at telefonen "tok en Jesus", for hun elsker den. Nettopp derfor frykter jeg at den vil få en tidlig og uventet død.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar