fredag 30. oktober 2009

Tar meg litt svinefri

Jeg er veldig lei svineinfluensa nå. Jeg har snakket/lest/tenkt og praktisk talt åndet om svineinfluensa de siste dagene, uten at noen i min nærmeste krets har vært smittet. Jeg er redd, selvfølgelig, men kjenner at jeg nå trenger litt svinefri. Verken Mia eller jeg er i risikogruppe 1 eller 2, så vi må nok bare fint vente på vaksinering. For jeg er ikke i tvil om at vi skal vaksineres, men bydelen og kommunen har altså litt for få vaksiner. I nabokommunen Bærum har de derimot veldig god kontroll, barn i skolen utenfor risikogruppene skal få vaksine på tirsdag. Så da håper jeg at min kommune kan slutte å somle.

Nå er det virkelig på tide å begynne juleplanleggingen, det er tross alt snart november! Og jula- den er hyggelig den! Jeg er straks ferdig med julekortene, nå må jeg begynne for alvor med kalendere. Mia skal nemlig få debutere med julekalender i år. Jeg velger å avstå fra godtekalender, og har tenkt å putte mye duploklosser i kalenderen hennes. Hun er veldig opptatt av å bygge ting, sette ting sammen og oppå hverandre osv, så jeg tror tiden er inne for mer byggeplass hjemme. Dette passer godt sammen med at en på jobben har spurt om vi vil overta masse duplo etter hennes unger, og det har jeg takket veldig ja til! Dessuten begynner hun å trenge noen flere leker nå, hun er veldig lei av endel ting.

Sambo skal jo også få kalender i utgangspunktet. Det er litt verre. Hva i all verden skal jeg legge i en kalender til en mann på 32, som ikke skal spise godteri på ukedagene? Tidligere år, så har jo kalenderen hans båret endel sjokolade, men det passer altså ikke inn i familieprofilen dette året. Litt kjedelig å få bare sokker også, og så vil jeg ikke at det skal bli for dyrt. Hm. Turer i tenkeboksen må til.

Så er det julegaver. Alltid litt i tvil om hvor mange det skal kjøpes til, vi har tidligere gitt noe til noen av Mias tremenninger, men vet ikke om det egentlig skal gjøres fast. Får begynne å kladde en liste, så får vi se. Jeg kommer fra en familie som er uhorvelig glade i å gi hverandre julegaver, så det er virkelig bare å begynne nå for å få det unna, de som jeg vet at skal ha uansett.

Håper at barnehagen koser seg i dag. De skal nemlig ha høstfest, med eller uten denne nøffesyken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar