onsdag 21. oktober 2009

Klær som forsvinner, røde ullsokker og solstråler

Jeg kan virkelig ikke være i form i dag. Skattelistene har jo blitt lagt ut, og jeg har ikke gjort et eneste søk. Meget rart til meg å være.
I dag har jeg brukt noe av sykedagen til å rydde. Og jeg fant den svarte toppen jeg har lett etter! Det har seg nemlig sånn at ting har begynt å forsvinne her i heimen, etter at den travle småbarnshverdagen begynte for fullt i høst. Det gjelder spesielt klær, og det passer særdeles dårlig for en som liker organisering og det å ha kontroll på ting. Så jeg ble overlykkelig da denne toppen dukket opp bakerst og nederst i klesskapet, sammen med en svær hybelBJØRN (noe kaninstørrelse var det hvertfall ikke på støvdotten). Nå mangler vi bare Mias ene røde ullsokk (hmm... var det ikke en rød ullsokk som var et av de viktigste bevisene i Orderud-saken?? Kanskje vi bare skal la Mia bli hovedmistenkt der??) Jeg tror heller vi skal skylde på barnehagen, jeg mistenker at den dukker opp der under neste runde med "kurven med gjenglemte ting er full, så nå henger vi den opp i gangen sånn at alle foreldre blir nødt til å gå gjennom neste gang de henter/leverer".
Uansett: Mia ønsker seg hjemmestrikkede sokker til jul! Mia har nemlig den egenskapen at hun klarer å søle på hele seg når hun spiser noe som tilsier søling. Og i likhet med sin mor, så er hun ofte kald på føttene, så flere sokker vil nok være kjærkomment i vinter!

Og så er Mia virkelig en solstråle om dagen! Til alle tider, faktisk! Jeg tror at hun rett og slett setter pris på å være sykdomsfri, så vi skal nyte dette gode humøret til neste runde begynner. Vi regner med minst en sykdomsrunde til før jul.
Og jeg tror at hun absolutt gleder seg til barnehagen om morgenen. Når vi finner frem parkdressen og skoene, så kommer hun krabbende i full fart og river og drar i dressen helt til vi tar den på. Det er jenta si, det!



Fornøyd hjem fra barnehagen i dag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar