fredag 30. oktober 2009

Jommen sa jeg smør

Forrige innlegg om svineinfluensafri var akkurat postet da telefonen ringte. Mia hadde feber i barnehagen. Jeg måtte dermed dra og hente henne ganske pronto, de blir ganske paniske i barnehagen når barn har feber i disse pandemitider. Jeg dro en ikke så veldig hyggelig spøk om "the swine flu is here" idet jeg dro fra jobb, som tydeligvis ikke gikk hjem hos folk. For enkelte kollegaer måtte faktisk forsikre meg om at det KUNNE jo hende at det bare var litt feber, og ikke nøffesyken! Hjelpe meg, er jeg så dårlig på å vitse?

For denne jenta har ikke svineinfluensa nå, det var jeg også ganske overbevist om da jeg dro fra jobb. Det stemte det jeg tenkte, at hun er uforskammet frisk med ørlitt feber, og som helsemyndighetene dermed vurderer som for syk for barnehagen grunnet svineriet. Så da ble det rett og slett en tidlig helg, mens jeg noterer meg enda en uke hvor jeg dessverre fikk sykefravær på jobb. Det er en stund siden forrige fulle arbeidsuke. Det blir spennende å se snuppas form i morgen, blandt barna i barnehagen har det vært litt både og. Noen har vært litt dårlige og noen har vært mer dårlige. Vi krysser fingrene for det første hos oss, og at det blir både svømming på søndag og barnehagen på mandag.


Dette er en bok jeg ikke kommer til å lese. Drittslenging fra denne dama, om snusk og likssomskandaler. Jeg orker det bare ikke. Er det virkelig noen som ønsker å lese om dette? Har vi ikke nok bøker om hemmelighetene og de enorme skandalene på Stortinget?

I tillegg kom denne saken, som jeg koser meg med:


4000 skjerf som Molde laget for cupfinalen uten at noen har giddet å lese korrektur? Fantastisk!
Så med denne skjerfsaken og Karita fra Moldes bok, så konkluderer jeg med at Molde må ha det litt trist om dagen.

Men jeg fikk roser av sambo i dag! Jippi! Nå er det skikkelig hælj!

1 kommentar:

  1. Det er godt vi har Sverre når alle andre i Molde driter seg ut.
    Vi kunne ikke vente annet fra Karita når hun har Eli Hagen som mentor.
    Fortsatt god bedring til snuppa. god helg.

    SvarSlett