fredag 2. oktober 2009

Her kommer vinter'n


Ikke veldig oppløftende nyheter på værfronten, altså

Derimot har jeg veldig sansen for sangen "Her kommer vinter'n" av Jokke og valentinerne. Dere kjenner den som kjenningsmelodien til NRK når det nærmer seg sesong for vintersport ("Ventetida er over...."). Det festligste med låta er følgende utdrag:

Er du av typen som liker å sitte, sitte inne å pimpe når sola skinner
Er du av typen som er svak for sport, men bare på skjermen og bare når vi vinner
Da har du problemer i følge peanøtthjerneforbundet
Men du æ’kke aleine, vi er mange som har det sånn

Man må jo bare like sånne ord som "peanøtthjerneforbundet"...

I morgen er det jentedag igjen, sambo skal jobbe. Helgene våre har helt klart tatt en styggere vending når vi plutselig begge to jobber helger innimellom. Jeg har jo gjort det siden jeg begynte på den jobben jeg har nå, men det at sambo også jobber helger er nytt for oss. Liker ikke den utviklingen. For han er elendig på å avspasere det han jobber inn på lørdager. Noen er virkelig altfor flinke til å jobbe. Da Mia var syk her for et par uker siden så ringte jeg for å fortelle han at jeg ble tilkalt for å hente Mia i barnehagen fordi hun var syk, og at hun mest sannsynlig måtte være hjemme noen dager. Hans spontane reaksjon var: "Da skal jeg se om jeg får tatt noe fri herfra"!! Hallo??!!?? "Hjemme med sykt barn" er da virkelig ikke "Ta fri" fra jobb. For sykdommen til Mia gir virkelig beng i om han har mye å gjøre på jobb eller ikke, så han fikk klar tale der. Jeg er som kjent snill som et lam, men hissig som en veps.

Uansett: hva finner man på med en 1-åring når det er meldt skikkelig regnvær i morgen? Skikkelig kjedelig å bare være inne, både for hun og meg.. (Skal kanskje ikke svartmale situasjonen helt enda, og dermed kanskje vente for å se om den bløte værmeldingen faktisk slår til... jeg har jo også en tendens til å være litt "realistisk").

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar