fredag 16. oktober 2009

Comeback

Snuppa gjorde comeback i barnehagen i dag, til full jubel og stående applaus fra de andre barna. Det unisone koret sa: "Miiiiiiiia" da hun entret lokalet, og hvem blir vel ikke fornøyd av en sånn velkomst? Det gikk dessverre litt verre utover dagen og de siste timene må ha vært slitsomme for noen og enhver. Jeg hentet hvertfall en Mia som var meeeeget sliten, sinna og sutrete. Hun fant ørlitt trøst i en bestikkelseskjeks i vogna på vei hjem, men valgte å slå seg heeelt vrang da vi kom hjem. Jeg begynner å bli vant med denne trassinga, så jeg lot henne bare ligge og vrenge seg på gulvet i sinne. Det må se bra teit ut hvis det virkelig befinner seg noen i himmelen som kan følge med på middagslagingen hos oss fra et fugleperspektiv, en mor som altså står ved grytene helt uberørt av verdens mest sinte og trassige 1- åring, som vrir seg som en orm på gulvet ganske høylytt. Men men. Så lenge hun avslår tilbud om mat og drikke, så gjør jeg ikke noe mer enn det.
Dagens middag var taco, og endelig fikk vi se Mia med full middagslyst. Hun spiste av hjertens lyst av ukrydret kjøttdeig, ost, guacamole, agurk osv. Og du verden så mye lettere det blir med full mage.
Men jeg vil nødig snakke for mye om mager. Er ikke i superform selv akkurat nå, nemlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar