søndag 11. oktober 2009

Barnefri lørdag- del 2

Etter en kjapp titt på nyinnkjøpte klær etter forrige blogginnlegg, så valgte jeg å ta en ettermiddagslur for å være sikker på å holde kvelden ut. 4,5 times søvn er litt for lite for en som aller helst vil ha 8 timer... Så da jeg våknet var det bare å hoppe i klærne for å rekke middagsreservasjon klokka 18. Jeg valgte forøvrig å ta på meg et pølseskinn av en bukse jeg nettopp hadde kjøpt, av to grunner:

1. Det skulle forhindre meg i å spise meg fra gård og grunn på restauranten (hvilket slo feil, for olabukser utvider seg mer enda enn jeg trodde).

2. Ved å bruke buksa med en gang, så betyr det at den ikke kan byttes. Og det å ha bukser som nesten er for trange er en motivasjon til videre vektnedgang (hvilket også slo feil forsåvidt, for buksa utvidet seg mye mer enn jeg trodde).

Restauranten var greske Zorbas, og vi kjørte full pakke med forrett, hovedrett og dessert. Og det var selvfølgelig greske servitører med svenskeåpning på skjorta og godt glis, det var live gresk musikk og gresk innredning, akkurat slik vi håpet. Godt var det også, og ganske norsk størrelse på porsjonen. Så vi ble ganske mette.


















Til forrett hadde vi en tallerken med 7 forskjellige greske forretter, mine favoritter er saganaki (fritert ost) og tzatziki. Til hovedrett hadde jeg Souvlaki (grillspyd) med poteter stekt i olje, gresk salat og mer tzatziki og en gresk krydderkake og is til dessert. Er kjempefornøyd og kommer til å leve på dette ganske lenge!

Vi rullet oss ut av restauranten og bort på kinoen ikke langt unna. Der så vi "Jenta som lekte med ilden". En god og spennende film, basert på en god og spennende bok. Vi gleder oss allerede til film nr 3.

Vi kom oss hjem i regnet, og satt ca 20 min i sofaen før vi begge nesten sovnet og krabbet i seng til nesten 12 timers søvn. Miljøskadet som jeg er, så våknet jeg ganske tidlig, men tvang meg selv til videre søvn. Her er det ingen bønn, det kan være lenge til neste sovedag. I går gikk vi riktignok til innkjøp av sov-i-ro for å se om det kan hjelpe for den som skal prøve å sove i helgene, det er ikke akkurat en lydløs kråke vi har her i heimen i morgentimene!
Nå er det rydding og vasking som står på programmet før vi skal i bursdag hos svigers, hvor vi plukker opp Mia på veien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar