torsdag 10. september 2009

Jøss. Et nytt innlegg, faktisk.

Denne tidsklemma har virkelig fått taket rundt halsen på bloggen min. Jeg har likssom ikke så mye tid til den lenger. Jeg er jo også et trenende og sosialt menneske på kveldstid. Men det skjer ting i Heges verden selv om bloggen henger etter!

Mia krabber fort nå. Når vi kommer hjem etter barnehagen, så er det full rulle. Jeg tar av henne sko og jakke, og så setter hun fart. Og innen jeg har fått av meg mine sko og jakke, så har hun kommet seg frem til sofaen i stua og er på leting etter fjernkontrollen på bordet. Hun finner stadig mer balanse når hun står, og glemmer seg og slipper taket i 2 sekunder. Så kommer hun på at hun ikke kan stå selv, og tar tak i veggen/møbelet/meg.

Hun har det veldig fint i barnehagen om dagen. Tilbakemeldingene forteller om en sosial jente, som sover godt, men som sliter litt når de er ute. Det er ikke lett å bevege seg i denne parkdressen, og hun vil stort sett sitte på armen. Og i dag og i går så har det jo vært så varmt at den dressen må ha vært i varmeste laget. Derfor har jeg kjøpt ny utebukse og utejakke til Mia, slik at hun kan være ute kun i buksa, for eksempel. Den forrige utebuksa ble for liten, og selv om hun har flere jakker, så er de enten sommerjakker eller tykke vinterjakker. Så nå har hun en midt-i-mellom, som er vanntett og vindtett uten å være for tykk.
















I tillegg ble Mia 15 mnd for et par dager siden. Jeg er i en prosess hvor jeg utraderer babylekene hennes, for at hun skal leke med mer stimulerende ting. 15 mnd er slett ingen babyalder, og det bør gjenspeiles i lekene hennes. Derfor (og litt fordi jeg fikk så dårlig samvittighet av å ikke være tilstede da hun la seg på mandag grunnet kveldsvakt på jobben), så gikk jeg til innkjøp av denne:

En utrolig kul bilbane, hvor bilene kjører seg helt ned til bunnen. Mia liker den godt, men hun klarer ikke helt å sette bilene riktig i banen på toppen, det mangler litt på finmotorikken hennes. Men hun ler godt når vi hjelper henne med å sette på bilene. (Bilbane til jenter: JA! Det funker!). Håper at den dårlige samvittigheten over kveldsvakter går over, for dette er dessverre virkeligheten på mandager fremover: Jeg får ikke sagt natta til henne. Sånn er det.

I morgen er det dessverre siste dagen til Christian som jobber i barnehagen. Han har vært vikar i et par uker fordi en av de faste har vært i fødselpermisjon. Og Mia og Christian har fått en sånn utrolig god kjemi, så daglig leder mente at Mia var nok den av barna som kom til å savne han aller mest. Han har vært kjempeflink med henne, så vi får håpe at hun ikke kommer til å savne han for mye! Kanskje dette er Mia første forelskelse? Litt tidlig, kanskje.

I morgen skal vi også på 15 månederskontroll på helsestasjonen. Hun skal få vaksine, har jeg lest. Og så blir det spennende å se de vitale mål. Hun har blitt merkbart tyngre den siste tiden, etter enorme mengder middagsmat så vil det jo vises på vekta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar