søndag 27. september 2009

Husmor på en søndag


Det er skummelt deilig når Mia går med på å sove inne på dagtid. Det er en stund siden sist, det har skjedd mye de siste helgene, så det var deilig med en skikkelig rolig søndag med oss tre inne nå.
Fordelen med at luren tas inne i senga, er jo at sambo og jeg faktisk får gjort noe her mens hun sover. Leiligheten ser jo til tider kaos ut, og jeg har lange lister over ting/prosjekter som skal utføres. Men når kvelden kommer og Mia legger seg for natta, så har jeg ikke mye energi igjen alltid. Og så er jeg jo sosial innimellom, jeg har kveldsvakter på jobb og jeg trener. Ikke rart kveldene blir borte.

I dag har jeg fylt disse Norgesglassene (og vasket de grundig først), for de har stått tomme veldig lenge. Og det er så utrolig mye mer dekorativt når de har fyll! Vi har også tømt en oppbevaringstralle på badet, for nå trengs det mer plass der inne. Barnehagen har varslet at vi straks skal gå i gang med vertshjemmene, og da må jo de to ungene som kommer på besøk få lov å ha litt plass til bleier og skift på badet. Også har gulvet blitt vasket her inne, og så snart dette innlegget er postet, så blir sengetøyet vårt revet av.

Når snuppa våkner, så blir det steking av vafler til lunsj. Deretter drar vi til svigers med følgende plan: epleslang, husking, leking i sandkassa, plukking av mer bjørnebær, hulling av belter og stjeling av et Norgesglass. Så blir det hjemmelagd pizza til middag og muligens eplekake til kveldskos. Vi får se angående det siste. Det har blitt mye kveldskos (og egentlig ettermiddagskos) denne uka og det spørs hva vekta sier til det... (Den observante leser vil nå kanskje reagere på "vafler til lunsj" i samme blogginnlegg som "passe vekta", men vaflene er altså på sammalt hvete. For samvittighetens skyld)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar