tirsdag 29. september 2009

Høst, hemmelig beundrer, dugnad, trivsel og forkjølelse


I dag var det skikkelig kaldt ute. Mia har herved begynt med ull, og jeg kjente at det var kjølig med tynn jakke utenpå strømpebukse og kjole i dag. Men jeg finner ikke frem vinterjakka enda. Av ren trass, det er tross alt ikke oktober enda.

Jeg fikk en hemmelig lapp på jobben i går. Drev og gikk litt frem og tilbake for å ordne og jobbe, og plutselig lå det en lapp fra en hemmelig beundrer på tastaturet på skranken. Jøss. Det mest utrolige er jo at ingen av mine kollegaer har sett denne "skyggen" heller. Han må være en skikkelig lydløs smyger.

I dag begynner dugnad i barnehagen. Vi skal leie et rom til i bygget barnehagen holder hus, og det nye rommet skal males i lyse farger (det er veldig mørkt nå), og det kommer til å bli så bra! Det er blant annet varslet en stor innhengning som skal brukes som bilbane og eget lekekjøkken. De fortjener virkelig mer plass å boltre seg på disse små!

Det er gode dager hos oss nå, syns jeg. Mia er nå helt klart fornøyd med å være i barnehagen (det har jo tatt noen uker å bli skikkelig fornøyd for frøkna) og jeg merker at energien min stiger veldig proporsjonalt med hennes daglige trivsel. Så mye har faktisk energien steget at jeg har begynt på prosjektet "lage julekortene selv". Jeg har en veldig stor familie og mange venner som skal få julekort, så det blir ganske mange kort alt i alt. Jeg har startet tidlig, så får vi se an motivasjon og tid etterhvert. Foreløpig er det veldig gøy.

Mia har forresten pådratt seg en kjempeforkjølelse igjen. Jeg trodde ikke hun var helt ferdig med den forrige, men den nye bare la seg rett oppå. Så nå er det masse snørr og snorking døgnet rundt hos oss igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar