søndag 5. juli 2009

Tanker i det forløsende regnet

Selv om jeg ønsket meg tilbake til stranden i forrige innlegg, så må jeg innrømme at det var deilig å høre regnet i dag. Det har vært så trykkende og litt for varmt i det siste. Vi har sovet dårlig og jeg har fått altfor kort lunte. Jeg presterte å glefse til sambo noe om at han ikke var flink nok til å sette tåteflaskene inn i oppvaskmaskinen for eksempel, og det er ren løgn. For han er veldig flink til det, det var bare det at han ikke hadde gjort det akkurat da. Så jeg satser på at glefsingen avtar litt med regnet.

Jeg sitter nå med en kopp (nei, et glass) kaffe latte og ser på regnet. Og litt på Mia. Hun drar seg fortsatt rundt her, på jakt etter uutforskede kroker på kjøkkenet, riper i gulvet hun ikke har sett før eller bøss fra gårsdagens middag. Alt nytt er interessant.

Nå ble vi akkurat avbrutt av en velkjent lukt som kom og ville hjelpe til med bloggingen. Ettersom drittlukta (bokstavelig talt) ikke er så hyggelig som man skulle tro, så satte vi kursen mot badet. Der får jeg også god hjelp for tiden. Mia har nemlig skjønt hvordan hun skal løsne på bleia. Så hun kan ikke kun ha på bleie lenger, for da sitter den ikke på lenge. Hun må ha noe utenpå.

I går gikk det opp for meg at str 74 er for lite for Mia nå. I tillegg har hun nå hele 9 tenner. 9! Det er mange det! Jenta har blitt stor. Og så har hun verdens beste smil.

Nå har det sluttet å regne. Lurer på hva vi skal finne på i dag.


Har ikke noe imot å bli tatt bilde av når man kommer krypende for å hjelpe mamma med bloggingen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar