fredag 31. juli 2009

Pakking


Dagens outfit: Den maritime matrosstilen

Nå pakkes det til helgens ekskursjon. Mia skal til svigers, mens sambo og jeg skal i et bryllup hos søta bror. Kjolen er klar og ble fin. Heldigvis.

Vi har brukt dagen til forefallende shopping, kjolehenting og henting på posten.


Mia har fått barnehagesekken sin! Vi bestilte den for trumf-poengene våre, og det er kjempefint. Vi liker godt å kjøpe nyttige ting for penger vi ikke har.. Snuppa ville ikke ha på sekken, og nektet å smile.

I tillegg kjøpte jeg en ny treningsbukse for poengene, så nå har jeg en som faktisk sitter uten at jeg må snøre den superhardt fast.

Dagens overraskelse fikk vi hos skoforhandleren. Vi var ute i følgende ærend: skaffe Mia et par sko til hun begynner i barnehagen. Vi mente at hun var i str 19, som hun har i sandalene sine, men der tok vi feil. Skodama kunne nemlig fortelle at Mia var str 21... Jeg fikk ganske bakoversveis. For skoene i str 21 har 2 cm klaring frem til kanten. Dama insisterte på at barn skulle ha såpass med plass foran, og det skjønner jeg virkelig ikke. For hun må da snuble verre når man har så god plass?!? Man får jo ikke følelse med skoen i det hele tatt. Men men. Dama var eksperten, og modererte seg til at hun kanskje var str 20, så da gikk vi for den. De er høye, og vil gi skikkelig støtte. Noe Mia trenger siden hun ikke kan gå enda. Og så var de kule!

1 kommentar:

  1. Tøffe sko! Husker de første skoene til min mellomste. De var oransje og lilla. Skikkelig kule! ;o) Når det gjelder str. på barnesko, kan du feks. lese litt her: http://www.barnefotter.com/
    Det står blant annet at barnesko skal være minst 12 mm lengre enn foten. :o)

    SvarSlett