lørdag 25. juli 2009

Krise foreløpig avverget


I går kveld bestemte sambo og jeg oss for å sjekke antrekket til bryllupet vi skal i neste helg. Og det var det jammen godt at vi gjorde. For kjolen min, som jeg har brukt i to brylluper og som jeg liker veldig godt, var plutselig blitt et svært telt. Jeg ble så lei meg at jeg nesten gikk i fistel. Her har jeg gått rundt og stresset med å tenke på hvor Mia skal gjøre av seg, om det går bra hos svigers som skal være barnevakt, hva hun skal ha med seg dit osv, og så har jeg helt glemt å tenke på eget antrekk. For det var likssom i boks. Men nei. Man kan ikke ha på seg et sjøgrønt telt i brylluper.

Jeg hev meg rundt i dag. Dro på diverse kjolebutikker, uten noe godt resultat. De lange kjolene var altfor lange og de stroppeløse kortere kjolene har jeg for liten byste til å kunne gå med. Og de som hadde stropper og ok lengde var ikke fine. Savnet etter min sjøgrønne, lange kjole ble for stort, og jeg bestemte meg for å avbryte oppdraget. Istedet lette jeg etter en anbefalt skredder, og jeg fant henne. Hun påtok seg hasteoppdraget for en billig penge. Jeg sa bare at jeg hadde en kjole som trengte tilpasning, og hun sendte meg i prøverommet. Da jeg kom ut sa hun de treffende ordene: "Oi. Det var en stor kjole." Og det var det virkelig. Der nede hos henne så den bare enda større ut. Den fikk på seg masse knappenåler, og skal nå tas sammen både her og der. Det blir mye stoff til overs.

Men nå får jeg hvertfall brukt kjolen min enda en gang! Og du verden hva jeg gjør for å få det til. Jeg kjøpte den, fikk en skredder til å tilpasse den til min brors bryllup, så brukte jeg den i et bryllup til og så måtte den renses. Og nå må den altså sys inn en størrelse eller to.
Jeg håper virkelig at dette går etter planen, for hvis ikke kjolen er god nok når jeg henter den på fredag, så snakker vi Krise. Med stor K.
Dagen ellers: Mia har fått ny stol-på-bord ettersom vi hatet den andre, hun fikk nye tøfler fordi hun har vokst ut av de hun hadde, og vi har kjøpt bryllupsgave.
Note to self: bruke ferien neste uke til å kjøpe noen nye klær. Et belte på for store bukser hjelper litt, men ikke nok til at det ser bra ut.
Og etter dokumentaren på TV2 på torsdag (vi så den i reprise nå nettopp) om mulla Krekar, så bør vel norske myndigheter snart få ut fingeren og få den mannen ut av landet. De rød-grønne risikerer makta dersom de ikke gjør noe etter den dokumentaren. Selv jeg er i harnisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar