fredag 22. mai 2009

Siste dag i permisjon

Plutselig sto hun der på alle 4, klar til å krabbe. Men det ble for skummelt, så hun la seg fint ned på magen igjen.
Det er mange hindere som må forseres når man er en liten snuppe. Dagens hinder ble ikke å krabbe, selv om hun kom seg opp i posisjon, men å åle seg over noen dørkarmer og inn i nye rom som man ikke har ålt seg inn i før. Så får vi se hva vi får til i morgen.
Vi var selvfølgelig ute og handlet litt da det verste regnværet kom i dag. Så da ble vi stående fast inne på Rema en stund til regnet ga seg. Typisk at min siste dag i mammapermisjon skulle ende slik. Jeg hadde jo tenkt at Mia og jeg for siste gang i permisjonstida skulle trille tur på favorittstedene våre her i nærområdet, for å ta et slags farvel med denne tiden som har gått. Men melankolien rant bort i regnet, gitt. Istedet surna frøkna da vi ble stående for lenge på Rema, så da var det bare å sprinte i vei så søla spratt.
Så da sitter jeg her nå istedet og tenker på hvor rart det skal bli å komme tilbake til jobbens trivialiteter.
Bloggen går jo også en litt uviss fremtid i møte, jeg tviler på at det blir masse interessant å blogge om fra jobbens 4 vegger. Jeg legger nok ikke ned bloggen, men tviler på at det blir daglige innlegg her lenger. Jeg startet jo "Heges verden" sånn at venner og familie skulle kunne følge med på min og Mias hverdag her hjemme, og nå endrer jo hverdagen seg betraktelig for oss begge. Men vi får se. Takk for at du har lest frem til nå, hvertfall.

1 kommentar:

  1. Og tusen takk til deg som har villet dele dine hverdagsopplevelser med Mia med oss. Og vi gleder oss til å få deg tilbake på jobb. Velkommen skal du være.

    SvarSlett