søndag 3. mai 2009

Mer fra langhelgen

Til de av dere som har ventet lenge på oppdatering ang smurfens tilstand, så må jeg bare beklage. Laptopen min tok nemlig kvelden for et par uker siden, og jeg bruker nå en nød-laptop vi har. Og den er så treg at jeg ikke har tålmodighet til å bruke den ofte. Så er litt lite på nett for tiden. Nå har vi endelig fått lov å heve kjøpet på den andre pcen, vi slet med nettverkskortet på den, og det er nå tredje gang vi leverer den på reparasjon. Og det betyr at vi endelig får hevet kjøpet og skal kjøpe en ny laptop. Det kjøpet ble utsatt grunnet Mias fall, men vi prøver til uka.

Mia har det bra. Slutten på forrige innlegg nevnte at hun fikk feber den natta og dermed sin første paracet. Hun var urolig og våknet mye, frem til hun sovnet mellom oss til slutt. Og det at den natta ble såpass trøblete, førte til mer trøbbel. For vi skulle i bryllup dagen etter. Brudgommen er en slags rocka datanerd, tidligere klassekompis og senere studiekamerat av sambo, som har jobbet mye utenlands. De har derfor mistet litt kontakten de siste årene og jeg hadde aldri truffet han før. Bruden hadde ingen av oss møtt.
Mia var i såpass bra form at vi valgte å dra. Men istedet for at barnevakten hadde henne natta over, så foregikk barnepassen her hjemme istedet, slik at vi kom hjem til henne. I tillegg var vi innom henne mellom vielsen og bryllupsfesten. Og hun hadde vært ganske normal hele tiden.
Bryllupet var forresten hyggelig, selv om jeg ikke kjente noen andre enn sambo. Jeg hadde truffet en av de andre gjestene tidligere, men det ble litt snaut med kjentfolk. Og med denne ulykken litt friskt i minnet, så ble det litt vanskelig å snakke om været og mingle med ukjente. Festen hadde felles busstransport, men vi valgte å kjøre egen bil i tilfelle utrykning til Mia. Alt i alt var det en hyggelig kveld, med litt for mange sanger. Hvorfor skal alle tanter dikte opptil 3 sanger hver, holder det ikke med 1??

I dag har Mia fortsatt vært i bra form. Kulen har blitt betraktelig mindre, hun er litt blå rundt øret. Ellers er hun helt som før ulykken, bortsett fra at hun ikke vil rulle fra rygg til mage. Når hun ligger på ryggen, så ligger hun med hodet i en litt merkelig stilling, sikkert fordi det er litt ømt. Eller om hun ikke vil rulle fordi hun er blitt klok av skade, det vet jeg ikke. Så jeg kan konkludere med at slutten av denne langhelgen har vært betraktelig bedre enn starten.

(Jeg får ikke til blåtanna her, og bildene jeg har tatt er tatt med telefonen dessverre.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar