lørdag 23. mai 2009

Lørdag og bladsmak

En sånn nydelig dag og kveldssol. Sikkert mange som har tatt middagen ute i parkene i dag!
Vi har istedet tatt den inne, ganske slitne. For i dag måtte det særdeles mye overbevisning til for å få snuppa til å være våken til klokka 19. Hun var klar for å ta kvelden ca 16.30, og da kan man jo lure på om denne "kun 1 lur om dagen"-strategien holder mål.
Vi var ute og lå på pledd i skyggen i bakgården en stund, da. Snuppa var bare sånn nesten begeistret, og jeg som hadde kjøpt meg et blad jeg tenkte å lese mens snuppa lekte. Neida. Glem det. For snuppa ville ha bladet selv.
Og hvilket blad skulle jeg kjøpe, lurte jeg på i butikken. Tja. For ca 8 år siden ville jeg glatt kjøpt Se & Hør. Jeg leste blekka fast den gangen, og slukte all sladder. Det var før jeg ble litt mer voksen og syns at de tråkker litt vel mye i andres privatliv. Blandt mye annet som jeg ikke liker. Jeg leser fortsatt sladderblader hos frisør og legekontor, men jeg kjøper det altså ikke lenger.
Etter Se & Hør-tida, så gikk jeg over til mer kvinneblader, som Elle og Det Nye. Og leste en stund om moter og andre litt hjerneløse saker. Og hva kjøpte jeg i dag? Bladet Mamma. Skal jaggu si at jeg har endret smak, gitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar