torsdag 14. mai 2009

Grand Prix, konsekvenser av åling og soving


Da er jeg klar for å se Alexander Rybak feie all motstand av banen i dagens semifinale i Grand Prix. Jeg lurer litt på hvordan det blir mottatt dersom han ikke går videre. Alle forventer jo seier her. Det er en ganske tung bør som hviler på skuldrene til en fyr som ser ut som en fjortis. Krysser fingrene!

Dagene er hyggelige nå, syns jeg. Mia åler seg i vei, og det går fortsatt såpass sakte at jeg ikke behøver å foreta meg all verden. Hun ble merkbart blidere etter at hun fikk det til, nå er det lettere for smurfen å leke selv når man kan nå alle lekene og slippe å måtte sutre seg til de.

Denne dagsovingen hennes blir jeg ikke klok på, men tendensen nå er at hun sover bedre i senga si enn i vogna, og sover bedre på formiddagen enn ettermiddagen. Koker jeg sammen det beste fra de to, altså at hun sover i senga si på formiddagen, så tar hun glatt 2 timer. Det fører dessverre til at vi ikke får gjort så mye annet de dagene det skjer. For det meste og de fleste avtaler skjer i 11-12 tida og det blir jo da midt i luren. Men innimellom syns jeg at jeg kan sette hennes preferanser foran mine ønsker om sosial omgang, så da ble det sånn i dag. Og vi har dermed gjort fint lite annet enn å leke inne og så en liten trilletur på ettermiddagen. Men det er veldig godt med sånne dager også, og jeg kommer til å savne de og.

Ettersom Mia våknet såpass sent som halv åtte i dag, så har jeg følt meg merkelig uthvilt. Det er deilig. Og så kom Sambo hjem med ny PC i dag, og den får sitt første blogginnlegg postet om få strakser! Så det eneste som ikke var bra med denne dagen, var fiskegratengen til middag. Det er ikke min favoritt. Og så får vi håpe at Rybak kommer seg til finalen, da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar