søndag 24. mai 2009

Besøk og arving av klær

Denne søndagen har jeg brukt til trening, leking og grilling hos mine foreldre. Og i akkurat den rekkefølgen til og med. Mia fikk en Briovogn, som hun skal trene på å gå med.

Mias kusine fikk en trehjulssykkel, og vi var ute og prøvde sykkelen i den åpne barnehagen rett nedenfor mamma og pappa. Mia og kusinen fikk lekt litt med dumper, husker og sand. Så gikk vi inn og spiste litt mat før snuppa bestemte at natta var kommet for hennes del. Så da dro vi hjem.

Vi fikk med oss en HAUG med arveklær. Det var i og for seg greit, for vi hadde egentlig ikke så altfor mye klær til snuppa nå. Hun har stagnert litt i str 74 og 80, så de klærne vi bruker nå har vi egentlig brukt siden jul, sånn ca. Så da kan det være greit med påfyll av nye ting og klær i neste størrelse, når den tid nærmer seg. I posene var det blandt annet regntøy, som er veldig fint til høsten når snuppa skal i barnehagen. Og så var det ny Reima parkdress (i neste størrelse) og badetøy hun kan bruke til sommeren. Og så var det masse vanlige klær, som bodyer, bukser, gensere osv. Veldig kjekt å arve! Jeg føler nesten at jeg aldri kjøper klær til denne jenta...
Og så er det koselig å se igjen klærne som jeg husker at kusinen Ida brukte da hun var litt mindre.
Det som ikke er så hyggelig med arveklær i slike hauger, er at det blir ekstremt mye jobb. Og vi skjønner at vi må utvide skap- og kommodeplassen på rommet til Mia. Det betyr tur på Ikea.

Men da er det altså under 12 timer til jeg skal møte på jobb for første gang på 1 år. Hiv og hoi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar