mandag 20. april 2009

Middag og bursdagsgaver

Jeg begynner å bli alvorlig god til å spise middag på under 10 min. Vanligvis er vi jo 2 voksne ved middagsbordet, så da klarer vi greit å sjonglere med mating av Mia i tillegg. Men nå som jeg er alene med henne, så lurte jeg på hvordan det skulle gå med mating, henting av ting som blir kasta på gulvet, stopping av sutring og så rekke å spise selv.

Men det gikk fint i dag. Det kan jo ha noe med at jeg spiste pølser til middag, pølser som hadde gått ut på dato. Mia fikk nøye seg med pølsebrød, hun behøver ikke spise utgåtte produkter syns jeg. Og akkurat dette minner meg på at når sambo kommer tilbake, så skal vi iverksette 4-ukers meny på middagsfronten. Dersom dere så "Skogheims" på TV2 på torsdag, så kommer ideen derfra. Helt genialt i teorien, det å ha en fast meny for 4 uker. Da blir det lettere å handle, for middagene er bestemt på forhånd. Man slipper å spise pølser når man ikke har lyst, fordi de er i ferd med eller har allerede gått ut på dato der de ligger i kjøleskapet og man får en variasjon. Jeg har for eksempel en lei tendens til å henge meg opp i enkelte matsorter i perioder, så plutselig har vi hatt pastavarianter 3 dager på rad. Sånne ting kan utslettes med denne menyen.

Planen er ferdig laget, jeg har brukt litt tid på å fordele rettene, slik at hver uke har noe fisk, noe kylling, noe kokte grønnsaker osv. Så får vi se om dette fungerer i praksis.

Dagen i dag skulle vært brukt til trening, men vi sovnet begge to istedet. Så da rakk vi ikke det, men jeg trente i går, så det er forsåvidt greit. Vi fikk kjøpt litt bursdagsgaver, noe til sambo som har bursdag på onsdag og noe til nevøen vår på 5. Han får en tøff vannpistol i år. Nå mangler vi bare noe til bestemor som fyller 90. Hva i all verden gir man til en som har alt?? Jeg er ferdig med kortet hennes og kortet til nevøen. Må lage et til sambo også.

Ettersom sambo er bortreist, så skal jeg være litt ivrig på videosnutter med snuppa. Så her kommer en snutt fra lekegrinda isted. Hun blir helt vill inni den; ruller, drar seg frem ved hjelp av sprinklene og kaster seg generellt rundt. Det er veldig stas. Videoen er jo så mørk at man nesten ikke ser noe dessverre...

video

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar