mandag 13. april 2009

Livredd

Klokka var 03.57 i natt. Det kom et inmari vræl fra rommet til Mia og jeg heiv meg ut av senga. Der fant jeg en liten kråkebolle som hadde satt fast beina sine i sprinklene på senga si. Vi har jo på en sprinkelbeskytter, men hun har flere ganger nå klart å få beina og/eller armene over eller under denne i jakten på sprinklene. Hun hylte så høyt og så masse som jeg aldri har hørt før, så jeg var brennsikker på at hun hadde brukket begge beina. Heldigvis steg humøret med litt melk, og jeg satte i gang sambo med å legge ned bunnen på senga. Hun vil jo fortsette med å prøve å stikke bein og armer ut, for hun skjønner jo ikke at hun ikke skal det, men nå minsker faren for at hun setter seg skikkelig fast. Og da vi våknet igjen i dag halv åtte, så hadde hun det ene beinet mellom sprinklene, men hun klarte å ta beinet ut igjen selv. Og hun lå på tvers helt øverst i senga, denne sirkusartisten. Nå vurderes både babysafe (=en slags sovepose som gjør at hun ikke klarer å turne så mye) og større og kraftigere sprinkelbeskytter, men butikkene har jo ikke åpent i dag.

1 kommentar:

  1. Kanskje bra at butikkene ikke er åpne i dag :-) Tenk deg litt om før du overbeskytter lille vennen. Du så jo at nå greier hun å finne tilbake etter å ha satt seg fast. Dessuten sier hun jo ifra hvis det ikke går. Man må få prøve og feile litt, det vil helst gå bra. Klem fra meg.

    SvarSlett