onsdag 1. april 2009

Ja, Værguden. Nå snakker vi.

I dag var det kjempebra og kjempevanskelig på en gang. For hvordan kler man seg når det blir 10 grader og sol? Skal snuppa fortsatt ligge i skinnpose i vogna? Vi bør vel kaste dynejakka? Det var mange spørsmål og jeg brukte lang tid før vi kom oss ut. For når endelig beslutningen ang Mia var tatt, så måtte jeg jo kle meg selv også. Og der valgte jeg feil, for jeg tok den tykke vinterjakka. Det gikk bedre med Mia, jeg valgte å beholde skinnposen, og tok en tynnere jakke på henne istedet. Det var nok ikke så galt, men vi sliter med sola. Vogna er ikke noe flink på solskjerming, og solbriller vil hun jo ikke ha. Så hun slet fælt med å finne roen, hun brukte 1,5 time. Da var vi egentlig på vei hjem og jeg hadde gitt opp sovingen, men så plutselig var hun borte. Bak et pledd som jeg måtte sette foran åpningen på vogna. Så da fikk jeg tid til å sette meg på en utekafe. Det var ikke dumt i det hele tatt!

Kaffe, sol og sovende baby. Veldig greit.

Og nå begynner vi å nærme oss skikkelig stødig sitting, og to tenner til er straks på vei.

Dagens skilt var dette:

De har nemlig begynt på "finanskrisesalget" (Et ord som muligens dukker opp på Nytt på Nytt under den derre "sette sammen nye ord"-oppgaven). Og hva selger de? Jeg aner ikke. For den bittelille sjappa ser ut som et dårlig bruktmarked som kun har søppel. Hva kan man egentlig vente, når denne plakaten er skrevet på en plastpose? Jeg skal sjekke nærmere neste gang jeg går forbi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar