onsdag 8. april 2009

"Det behøver ikke være så vanskelig"


Disse ord fikk jeg kastet etter meg i går på spabehandlingen, da jeg innrømte at jeg ikke gjør noe som helst for å rense huden min. For jeg gjør ikke det. Jeg bruker ikke nattkremer, dagkremer og rensekremer, jeg bruker ikke engang fuktighetskrem med mindre huden er skikkelig, skikkelig tørr på vinteren. Bruker selvsagt solkrem om sommeren, men det er det eneste. Jeg vet at det sikkert ikke er sunt å holde på sånn, men jeg kjenner også et snev av at jo mer produkter du bruker på huden din, jo mer vil den ha det. Jeg begynte med håndkrem da jeg studerte, fordi huden på hendene var så tørr. Og det endte med at jeg måtte avvennes fra å smøre mange, mange ganger om dagen. Behovet ble helt enormt til slutt.

Jeg fikk altså en formanende finger av denne massøsen/hudpleieren, og hun mente at det ikke er mye som skal til for godt vedlikehold av huden sin. Jeg ble liggende å tenke litt da hun sa dette, og kom frem til at det kanskje ikke er så dumt dersom det er enkelt. Så jeg bestemte meg for å gi det en sjanse. Da jeg gikk fikk jeg med meg 3 kremer i miniatyrformat, som var gratisprøver. Det var veldig hyggelig og jeg trasket hjem med tanken om å gi huden min et nytt og bedre liv. Da jeg kom hjem så jeg på flaskene. Det er 3 forskjellige. Alle skal brukes morgen og kveld og skal påføres og brukes etter hverandre i riktig rekkefølge. Hjelpe meg. Det kan da umulig være det dama sa var enkelt????? Det kommer jo til å ta mange minutter hver gang! Først skal noe på, så skal det fjernes med vattpinne. Så skal nr 2 påføres og virke et par minutter før siste mann sin tur. Ærlig talt, trenger jeg virkelig 3 stk? Ettersom dama påsto at det ikke var vanskelig, så tenkte jeg at det var 1 krem som kunne påføres kjapt. For jeg kommer ikke til å bruke 10 min på huden min hver morgen og kveld. Beklager, huden. Det blir for vanskelig og tidkrevende for meg.

Ellers var spabehandlingen veldig ok, men litt mer uproff enn sist. Jeg liker dårlig å få beskjed om å "drikke litt vann og kle på meg, og så møtes vi utenfor", og så kommer dama inn etter 5 minutter mens jeg kler på meg for å gjøre klart til neste kunde..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar