lørdag 4. april 2009

Den første lørdagen i påsken

Påskeegg er moro for liten og stor

I går kom sambo hjem med enda en bukett blomster. Denne gangen var det påskegule roser. Anledningen var at vi har vært kjærester i 5 år. Jeg hadde glemt det, og det er litt snodig at han husket det. For han er sånn som kunne glemt igjen hodet sitt hvis det ikke hadde vært skrudd fast, men dette hadde han altså stålkontroll på. Og det resulterte i nydelige roser.

I dag har jeg sovet lenge. Jeg sto opp med Mia som vanlig et sted mellom halv sju og sju, og gikk og la meg igjen rundt åtte. Da var det sambo sin tur til å være våken med snuppa, vi har jo skiftordning i helgene. Jeg regnet med å få sove ca 1 time, men fikk istede sove 4! Jeg var riktignok våken flere ganger, hørte grøtkrigen som pågikk på kjøkkenet og skifting av noe klær osv. Og så ble frøkna lagt for formiddagslur kvart over ti. Og da kom sambo og la seg også, og hele familien sov til 12. Nydelig utnyttelse av en lørdag? Nei, egentlig ikke. Men det er tydeligvis nødvendig innimellom. Jeg pleier å få vondt i hodet når jeg sover for mye, og det har jeg ikke nå. Så da trengte jeg det kanskje. Akkurat dette temaet med hva man gjør i helgen sammen med familien, ble jo forresten tatt opp i programmet "Skogheims" på TV2 denne uka. Et fabelaktig program, spør du meg. Jeg har jo ikke småbarn, kun en baby, men jeg kjenner likevel igjen mange av problemstillingene. Anbefales.

Dagen har ellers blitt brukt til å spille ball med påskeegg sammen med Mia, klesvask, storhandling og testing av "hvordan kan vi gjøre biffmiddagen litt sunnere". Stikkord for det siste er saus. Det er rett og slett den store, stygge ulven for vår del.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar