mandag 1. desember 2008

Nesten ferdig...


Med julegaver, altså. I dag har jeg surra verre og klarte ikke å bestemme meg for hva jeg skulle kjøpe ut fra en ønskeliste. Så klarte jeg å kjøpe noe feil, som jeg dermed dro ned til sentrum igjen for å bytte. Altså to sentrumsturer på Mia og meg i dag. Ikke en kjempeslager hos frøkna egentlig, for det blir jo så varmt for henne når vi går inn i en butikk. Og hvorfor det skal være 25-30 graders forskjell på inne og ute, skjønner jeg ikke. Greit nok at butikkansatte vil ha det varmt og godt der de jobber, men kundene kommer jo utenfra hvor det i dag var ca 2 grader. Og de ansatte går med tynn t-skjorte, som om det var midt på sommeren! Kunne man ikke istedet skrudd ned temperaturen littegrann sånn at det ble bedre for oss med vinterjakke (og babyer i vognpose...), og dermed møtt kundene på halvveien likssom?

Uansett, stakkars sambo har fått magetrøbbel og var hjemme fra jobb i dag. Men det resulterte i at dvd-spilleren ikke kom seg til reparasjon, ettersom han ikke kom seg ut døra. Den har også opptaksmulighet (det er stort sett det vi bruker den til), og den er for stor til at jeg klarer å få den med meg med vogna. Har en gryende senebetennelse i venstre hånd tror jeg, så jeg frakter med meg minst mulig for tiden.

Mia er inne i en trend hvor hun blir særdeles tidlig trøtt, og vil gjerne legge seg før 19. Det er egentlig ingen høydare har jeg funnet ut, for hun våkner tidligere om morgenen da. Og det passer meg dårlig. Dessuten er hun i en sultestreik for tiden. Maisgrøt var kjempegodt da vi introduserte det for et par uker siden, men nå er det pyton. Og risgrøt er pyton. Og havregrøt er pyton. Det blir litt bedre med fruktmos på, men fortsatt ingen slager. Men den gode, gamle morsmelkerstatningen på flaske er topp. Blir spennende å se hva legen på 6 månederskontrollen på onsdag sier til akkurat det.

Et hjertelig gjensyn med The Julekalender i dag! Sambo har fått den på dvd i kalenderen sin i dag også, så nå går vi ikke glipp av en eneste episode. I tillegg har vi Nissene på låven på dvd, dette er våre to favorittjulekalendere for tiden. For de som lurte på hvordan vi skal få sett de når dvd-spilleren er ute av drift, så har vi altså en spiller til. Sånn er det å være sammen med en elektronikkfantast.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar