torsdag 4. desember 2008

Mørkemannen


Da er jeg ajour med Unni Lindells Cato Isaksen-romaner. Kjapt talt, så er de 8 stk foreløpig. Jeg syns disse krimromanene er helt ok, men det er ikke den største favoritten. Cato Isaksen-serien får pluss for at handlingen foregår i Oslo hver gang slik at jeg henger med i bildene i hodet på steder og gater, men bøkene i serien har en tendens til å bli forutsigbare. Den enorme spenningen uteblir ofte, for du skjønner som regel hvem som er synderen og hva som skal skje. Det gjelder også for denne siste, Mørkemannen. Men for all del: Liker du Cato Isaksen, så liker du denne boka.
Nå skal jeg begynne på noe jeg burde lest for lenge siden, Lars Saabye Christensens Beatles. Det er en forfatter jeg har hoppet galant over. Sikkert fordi han ikke har skrevet noe særlig krim. (I likhet med Ravi så må jeg tvinge meg selv til å lese andre sjangre enn krim. Ravi bor visstnok rett ved siden av meg- all denne infoen om han kan jeg takke forrige frisørbesøk for.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar