onsdag 31. desember 2008

Mer gavebytting, soving og nyttårsfeiring

I dag dro vi til diverse Christiania Glasmagasin-butikker for å finne noen tallerkner til serviset vårt, Maxistrå. Grunnen til at det hastet litt, er at den størrelsen skal utgå fra produsenten. Det er en mellomstørrelse, litt mindre enn middagstallerkner og litt større enn frokost. De har vært fine til lunsjbesøk. På butikk nr 3 hadde vi flaks og fikk brukt en tilgode-lapp vi hadde fra et tidligere bytte og så fikk vi kjøpt noen til. Jeg liker egentlig ikke å bytte gaver, jeg føler meg likssom litt slem når jeg gjør det. Og i år har vi dessverre måttet bytte mer enn noen gang, av ymse grunner. Men nå er vi endelig ferdig med byttinga.


Mia var ikke så fornøyd. Hun ble sittende i bilsetet sitt litt for lenge, så hun kjedet seg veldig på vei hjem. Ikke hadde hun spist noe særlig til lunsj heller, så mye ble galt på en gang. Dessuten ville hun starte dagen 06.30 i dag. Det var ikke særlig deilig. Det var mørkt ute, ca 8-9 minusgrader der ute i tillegg og jeg hadde enda ikke klart å våkne skikkelig da sambo sto opp klokka 9, etter både frokost og 2 stk kaffe! Det endte med at jeg la meg igjen ca 09.30 og fikk et par timer i fred og ro (eller... få lov til å høre Mia i stua mens jeg ikke brydde meg om det). Og det trengte jeg skikkelig, for jeg er litt ute å kjøre med søvn nå. Mia våkner til ulike tider hver natt og morgen, og det er vanskelig å sove godt når man ikke har peiling på hvor lenge det varer. Hadde hun enda hatt et mønster, så kunne jeg tilpasset meg det. Men nei. Så det er bare å holde ut og bruke sambo når jeg kan. Det blir sikkert bedre snart!


Nå har frøken Knegg tatt kvelden, og sambo og jeg venter på nyttårsmaten vår. Menyen består av kalkunfilet med fløtegratinerte poteter, kalkun/kylling-saus og brokkoli, og sjokolademousse med vanliljesaus til dessert. Sambo har tent i peisen og åpnet en flaske vin og jeg skal nå tenne litt lys. Så skal vi sammen se året ebbe ut. Godt nyttår, alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar