tirsdag 16. desember 2008

Juleforberedelser

Det går i juleforberedelser for tiden, og det er av den hyggelige sorten. I går kveld var jeg på juleverksted hos en venninne. Jeg endte selvsagt opp med kun å drikke gløgg, ettersom sambo mener at vi har mer enn nok julepynt. Ikke er jeg noe flink til å lage ting heller.

I dag har Mia og jeg vært på juleavslutning med barselgruppa og det var også kjempehyggelig. Rødvin i gløggen og babyer overalt. Mia fikk prøvd noen leker som hun fikk låne, og hun ble kjempehappy. Så håper virkelig at hun får endel nye leker til jul. Når jeg legger henne på gulvet med noen av lekene hennes, så bare ser hun litt tomt på de. Er nok litt lei de, tror jeg. I tillegg skal jeg få tak i en skumgummimatte til henne, slik at det kanskje blir litt lettere for henne å være på gulvet. Teppene hun ligger på til vanlig blir nok litt glatte og litt bløte, mens hun stortrivdes på matta på barseltreffet i dag. Hun rullet, til og med. Og det er ikke ofte. Hun rullet i dag tidlig også forresten, mens jeg sto på kjøkkenet og lagde kaffe. Plutselig hører jeg bare et vræl fra stua og da hadde hun rullet av dette teppet sitt, og dermed sikkert slått armen eller noe i gulvet.

Jeg kjøpte en leke med sugekopp til henne i dag, som vi har satt på speilet. De lekene hun hadde på stellebordet var jo løse, så de fløy jo høyt og lavt til tider og det var om å gjøre å ikke stå i veien når hun bestemte seg for å kaste.. Så denne gjør det mer helsevennlig for meg å stelle henne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar