onsdag 3. desember 2008

Huff- skal vi tryne i dette mesterskapet??


Jeg snakker selvsagt om håndballjentene som nettopp gikk på en spansk smell. Det er ingen krise at vi tapte et poeng enda, men denne kampen kan fort få betydning om en ukes tid.
Det er sjelden en fordel å være favoritter og vi spiller sjelden bra i åpningskamper i mesterskap. Disse to faktorene, pluss det faktum at vi mangler flere av våre sentrale spillere fra de siste mesterskapene, gjorde at vi tryna nå. Forhåpentligvis bor det vilje i dette laget. For de spillerne vi mangler, de kommer ikke til å redde oss. Nye spillere må stå frem.
Jeg er ikke håndballekspert, men jeg mener at Marit Breivik disponerer feil til tider. For enkelte spillere har klippekort på landslaget uten at de presterer. Gang på gang. Nå som noen av de etablerte er ute, så har nye spillere fått tillit i uttaket. Men de kommer nesten ikke på banen. Der er nemlig klippekortene trygt plassert allerede. Ragnhild Aamodt er det beste eksemplet. Hun bommer for mye på opplagte sjanser. Dyhre Breivang som playmaker og Riegelhuth høyre bak??? Det har ikke fungert på evigheter! Få Dyhre Breivang inn som høyre bakspiller og toer i forsvar og Riegelhuth på kanten, slik at hun får brukt farta si på kontringer. Sånn har de to fungert best for landslaget de siste mesterskapene.

Nok synsing herfra. Jeg er forøvrig glad jeg ikke heter Marit Breivik, for alle forventer jo gull her. Og det er ikke bare å gå og hente gullet, selv om vi vant OL. Egentlig er det enda vanskeligere fordi vi vant OL.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar