tirsdag 30. desember 2008

Brunsj-besøk


Det er deilig å ha besøk, syns jeg! Jeg sitter alltid igjen med en "vel overstått"-følelse, uansett hvordan det gikk. For leiligheten er jo da nyvasket og ryddig når man har ryddet bort mat/drikke etter gjestene.

Mia deltok også på brunsjen. Hun satt i stol-på-bord-stolen sin i ca 15 min. Så lenge har hun ikke sittet før, og jeg vet egentlig ikke om helsesøster syns det er så bra. For hun klarer ikke å sitte med helt rett rygg enda, og synker dermed litt skjevt sammen. Jeg rettet henne opp et par ganger, og hun sutret overhodet ikke. Det er stas å sitte sammen med alle andre, og ikke bli avspist med å ligge på gulvet ved siden av, eller sitte i en vippestol på gulvet. "Jeg er sosial jeg og" sutrer hun da. Så nå sitter hun litt sammen med oss når vi spiser middag. Og selv om hun synker litt sammen, så er smilet på plass.

Det er også veldig kjekt med fettere. Og disse to er veldig opptatt av Mia heldigvis. De satte seg ved siden av henne når hun lå på gulvet og underholdt henne til den store gullmedaljen. De demonstrerte alle lekene hennes og Mia er veldig grei sånn. Bare hun blir underholdt litt, så er hun fornøyd. Men Mia har sin grense på ca klokka 17-17.30. Da er hun sliten og fetterne hadde funnet annet å gjøre. Han ene har blitt nettnerd i en alder av 7, og han andre på 4 hadde funnet noen andre leker. Så Mia sutret seg til at folket dro hjem. Og når hun hadde jaget de hjem med sutringa, så trykket hun på god-knappen og storkoste seg mens vi ryddet opp siste rest. Merkelige jente. Liker seg best alene sammen med oss.

Nå spiser vi koldtbord-rester.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar