tirsdag 9. desember 2008

Barseltreff og besøk hos oldemor

I dag har vi truffet barselgruppa igjen. Vi var på litteraturhuset og det er faktisk et av de beste stedene vi har vært på lenge. Og med "beste" mener jeg babyvennlig. Kjempebra! Jeg legger merke til at de fleste av babyene i gruppa nå begynner å bli veldig mobile. De ruller og beveger seg rundt og tar tak i ting og hverandre. Nå må vi virkelig passe på. Bortsett fra Mia, da. Hun ligger stort sett og pludrer til en leke eller til meg, eller så sitter hun på fanget og titter. Hun ruller svært sjelden, så jeg behøver ikke finne frem lekegrinda enda akkurat. Og det må flere av de andre gjøre nå.

Etterpå var vi på besøk hos bestemor, altså Mias oldemor. Hun har jo hele 6 oldebarn nå! Mia ble veldig trøtt etterhvert og da blir hun grinete. Selv om jeg prøvde å få henne til å sove i bilen på vei dit, ved å kjøre en omvei. Men hun ville jo ikke sove. Så det ble litt av et sirkus da vi kom hjem. Hun har blitt veldig forkjølet og det surkler masse. Hun fikk dermed problemer med å spise, så da var hun altså sulten, trøtt og forkjølet på en gang. Det er den mest herlige blandingen av dem alle. Jeg fikk truet saltvann i nesa hennes, sånn at det skal løse opp litt. Hun pleier å svelge gørra til slutt, men nå kom det istedet opp. Det var et nydelig syn; melkegulp, snørrgørr, grøt og sikkel. (Jeg ombestemmer meg: DET er den mest herlige blandingen!). Og hun var så frustrert og hylte og hylte. Men saltvannet gjorde jo jobben til slutt, slik at hun ble mindre tett. Og da klarte hun å spise. Og da hun ble mett, så fikk hun sove. Det er så vondt når de små kommer inn i sånne onde sirkler! Uff.

Mia tok på seg kjole fordi hun skulle på besøk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar