lørdag 27. desember 2008

3. juledag

I dag er det jo den store byttedagen, og vi byttet et par gaver selv. Noe av klærne Mia fikk var for små, vi fikk noen leker vi hadde fra før osv. Vi byttet i denne:

Dette er altså stol-på-bord. Helt genial til reiser og slikt, det er bare å montere den på et bord og så har Mia et sted å sitte. Her er stolen in action:


Jeg fant mange flotte skilt igjen, nede ved Gunerius og på vei hjem:
Til venstre: Et renseriskredderi? Det må da være et nytt ord?? Ikke fra min ordbok, hvertfall.
I midten: Et sted hvor man kan bestille selskap OG kjoler? Tror jeg bare tar selskapet, gitt.
Til høyre: Myntvask, er det det samme som hvitvasking av penger?

Etter denne gavebyttingen og matinnkjøp, så dro vi til min tante og onkel på juleselskap igjen. Mia var i kjempeform i starten, men hun ble (som vanlig) litt mer sutrete på kvelden. Så kveldsbesøk er ikke noe særlig for oss lenger, selv om vi fikk en herlig middag med elg og hjort og deilig tilbehør. Mia fikk en liten lur, og både middag og kveldsgrøt der ute i sin nye stol-på-bord, og vi var der helt til 20.30. Da dro vi fordi jeg mistenkte at det kom til å bikke over hvert øyeblikk. Så vi tok på pysj, og trodde at hun kom til å sovne i bilen. Men neida. Man sover tydeligvis ikke i bilen lenger. For lille bøll smilte som en sol til meg da vi stoppet bilen og tok henne ut av setet.
Ellers var det mye underholdning i dette selskapet. Marthe (5), Mathias (3) og Ida (2) holdt forestilling med sang og turning, i sukkerekstase. De løp og ropte enda da vi dro. Høyt lydnivå det blir på disse barna. Og neste år er nok Mia med i forestillingen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar