mandag 13. oktober 2008

Vel overstått dåp


Da er vi i mål. Dåpen ble en braksuksess. Det gikk over all forventning, bortsett fra at Mia ikke ville sitte under gudstjenesten. Så sambo gikk rundt i kirken med henne nesten hele tiden. Men da holdt hun seg hvertfall i ro. Gudstjenesten var lang, nesten 1,5 time, så jeg ble noe utålmodig. For jeg visste at det kunne gå veldig galt veldig snart og da er det ikke hyggelig at de fleste salmer har ørten vers!
Selskapet gikk også bra, det var selvfølgelig massssssse mat til overs, både kjøleskap og fryser er overfylte. Jeg hadde jo outsourcet det meste: svigermor laget blomsterdekorasjoner, min fetters forlovede laget lysene, noen venninner av meg styrte kjøkkenet og bevertningen og jeg? Hva gjorde jeg? Det kan jeg egentlig ikke svare på. Tida bare gikk mens jeg var tilstede. Men det er kanskje sånn det er når man er vertinne for selskap på 32 voksne og 13 barn?
Mia fikk mye gaver, og det er masse som er nesten helt likt og som dermed må byttes. Så, dersom dere skal i dåp til en jente i nærmeste fremtid: Ikke kjøp gullhjertekjede. Mia fikk ikke mindre enn 6 slike!
Det var hvertfall en veldig hyggelig dag. Og det er litt hyggelig at det er over.
Stor takk til alle som bidro!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar