torsdag 30. oktober 2008

Snart jul!

Det beste med jula er førjulstida, syns jeg. Det å rusle rundt og kjøpe julegaver til julemusikk med koselig julepynt i alle butikker er det jeg liker aller best. Mange syns førjulstida er stressende, og det er jo ikke rart hvis man begynner å tenke på å kjøpe julegaver 15. desember. Hvis man derimot gjør et skikkelig forarbeide, lager liste over hva man skal ha til hvem og starter i god tid (noe går alltid skeis slik at man må bruke plan B og da må man jo ha tid til å iverksette plan B) så får man anledning til å kose seg. Endel butikker er godt i gang med jula, og stadig flere vil nå følge etter. Vi må bare bli ferdig med halloween og farsdag, så vil jula få hovedfokus.

Min favoritt av julefigurene er gnomen:

Gnomen er altså en nisse. Han har juledrakt, masse skjegg og en nese, men mangler øyne og munn. Jeg har allerede mange gnomer blant julepynten min. Og i dag gikk jeg forbi et helt butikkvindu fullt med gnomer på Glasmagasinet. Så utrolig fint! Ettersom jeg er så glad i julepynt, så finner jeg den frem tidlig. Så i stua her er det masse julepynt allerede fra første søndag i advent. Jeg tar den altså litt lenger enn hvermannsen som finner frem julestjerna og adventsstake.. Men jeg ønsker å nyte pynten så lenge som mulig, sånn at den har stått en stund når den skal pakkes bort igjen. Da kan man bli lei med god samvittighet!
Men jeg har nå altså begynt med førjulstida og planlegginga og det liker jeg godt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar