torsdag 23. oktober 2008

Mia tar for seg dagens VG..


..som seg hør og bør når man er på kafe. Man tar seg gjerne også en matbit:



Stedet var Kaffekompaniet på Carl Berner. En glimrende babycafe med plass til barnevogn, gode sofaer og mat som er enkel å spise med nysgjerrig baby på fanget.

Grunnen til at vi var på Carl Berner, var at vi hadde vært på Jysk og kjøpt hodepute til Mia. Hun har jo sovet svært lite i vogna i det siste (vel, ikke bare i vogna. Hun sover dårligere i senga si også, og i natt sov jeg totalt 4 timer sånn ca) så jeg bestemte meg for at hun kanskje får det mer behagelig med en hodepute. Komforten bør jo da bli bedre. Om det hjalp? Tja, kanskje litt. Hun fikk et rart uttrykk når hun fikk puta under hodet, og etter 10 min sovnet hun:


Jeg tok ikke tida, så vet ikke helt hvor lenge hun sov, om det var lenger enn de vanlige 30 minuttene. Det begynner hvertfall å bli på tide at hun tar litt lengre sovepauser på dagtid. Jeg begynner å lei av sånne korte trilleturer rundt kvartalet for at hun skal få disse korte "powernaps" slik at hun ikke blir så inmari grinete og sliten på kvelden. Har tenkt å ta tak i dette med dagsoving etterhvert. Men først må vi altså få til at hun sover hele natta gjennom igjen. Det er fryktelig slitsomt at hun har gått bort fra den flotte nattrytmen hun hadde.

2 kommentarer:

  1. Du må ikke fokusere på hvordan det er nå, husk hvor deilig det var de månedene hun sov hele natta. Vet det er lett å si, men soverytmen kommer til å gå i bølger i mange år fremover.

    Synes det høres ut som at det er tennene som plager henne akkurat nå. Når det er over er det noe annet som starter, vær du trygg.

    SvarSlett
  2. Akkurat nå er hun tilbake til 10-timers uavbrutt nattesøvn igjen, heldigvis. Og det er deilig.

    SvarSlett