onsdag 29. oktober 2008

Det første snøfall!

Som vanlig kom det som et sjokk. Værmeldingen har spådd snø i alle kanaler, men tror du Oslo var forberedt? Neida. Aldri. Slik så bakgården min ut da Mia og jeg bestemte oss for å stå opp (det var vel egentlig Mia som bestemte det..)

Jeg fant frem en ovn og satte den på før jeg tenkte meg om. Styrte fælt med hva Mia skulle ha på seg i dag. Det er ikke lett å kle henne- hvor mye bør hun ha på?

Vi kom oss ut tilslutt. Og noe av det første vi møtte var denne gjengen her:

Det syns ikke så godt på bildet ser jeg nå, men dama til høyre har altså på seg 10 cm høye stiletthæler. Og hu sklei seg bortover og holdt på å tryne flere ganger. Nå liker ikke anklene mine sånne sko i utgangspunktet, og på dette føret er det jo et utrolig valg av dama. Da hun våknet til snø i dag, så tenkte hun altså: Nå må jeg jammen ta de svarte stilettene slik at jeg ser ut som bambi. Er det rart at Oslo driter seg ut hver gang snøen faller? Nei. Det skjønner man jo når man treffer slike.


Mia og jeg satte kursen for Nøstebarnbutikken på Sagene, for Mia har jo altfor lite ullklær. Det er en butikk med mye fint ulltøy, men den er ikke så fin for lommeboka. Så jeg var ganske godt fornøyd med at det eneste jeg kjøpte, var en ullbody i brunt og grått. Etterpå rullet vi ned til Bogerud og kjøpte mer ulltøy til en pris som gleder lommeboka. Og så kjøpte vi siklesmekker. For jenta kan jo ikke gå rundt og være konstant våt på brystet når det er så kaldt som nå.


Vi kjøpte også en refleksku sammen med billige våtservietter på apoteket. Den kua skal vi ha på vogna. For nå er det mørkt ute og vi vil ikke bli påkjørt.








Vogna klarte seg forresten supert på vinterføre. Jeg har vært litt usikker på hvordan det skulle funke, men dette gikk fint. Mulig det blir verre når det kommer skikkelige brøytekanter.



Lille smurfen sliter med kløe og tørr hud. Hun klør seg til blods når det skorter på oppmerksomhet for eksempel. I dag klødde hun opp skorpene sine i panna. Så da bestemte jeg meg pronto for å klippe neglene hennes for å unngå mer blod, og det endte med at jeg klippet henne i tommelen. Så da ble det masse mer blod. Hun gråt ikke, men det er nå blodspor på de fleste leker og klærne hun hadde på seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar