fredag 19. september 2008

Hva er det med Gunerius?


Mia får hetta hver gang vi går inn på Gunerius-senteret. Der er det nemlig en butikk jeg liker veldig godt, som jeg må innom innimellom. Men Mia våkner og blir sinna hver gang vi er der!! Resten av senteret er jeg ikke veldig begeistret for selv egentlig, det lukter så rart der. Og det er ganske slitent og gir meg rett og slett litt slumfølelse.

Da jeg oppdaget denne Gunerius-kuriositeten fra Mias side, så kom jeg på hvor festlig Oslos ulike shoppingmuligheter er. De forskjellige stedene har så ulike butikker! Visste du for eksempel at det ikke finnes lekebutikker i Bogstadveien? Eller at det er minimalt med skobutikker med billige sko der? (Jeg mener da billigkjeder som Økonomisko, Eurosko, Skoringen osv). Alnasenteret satser derimot mot mannlige kunder, for der er det ingen klesbutikker, men de har Clas Ohlson, Maxbo, XXL, Lefdal og Biltema. Typiske herrebutikker, spør du meg. St Hanshaugen senter (vårt senter i lokalmiljøet) har tradisjonelt satset mot samfunnets mer belastede miljø. For litt siden fant vi både Bogerud Tekstil, Nille og Vinmonopolet her. Dette senteret har forøvrig heftig gjennomtrekk av butikker. Men det er kanskje vanlig ved disse bydelssenterne?

Så man må tenke gjennom hvilke butikker man ønsker å besøke før man legger ut på shopping i Oslo. Og det er fint at det er sånn. Det gir byen mer storbyfølelse, syns jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar