onsdag 17. september 2008

Den store "jeg liker meg så godt i vogna"-dagen

Hun har noen sånne innimellom. Dager hvor hun kan ligge i vogna i det uendelige, og bare sove og kose seg med tankene sine. Jeg lurer litt på hva hun tenker så fælt på, når hun ligger med øynene åpne og stivt blikk mot kalesjen på vogna.
Dagen startet tidlig, fordi vi skulle på trening. Jeg fikk gått på en Høypuls uh, mens Mia satt i barnepassen og ble overstimulert av en barnepasser med vippestoldilla. Mia er egentlig ikke så fan av vippestol, den er helt grei, noen dager litt mer grei, men sjelden kjempemoro. Men denne barnepasseren tjoret henne fast og lot rockefoten gå, så Mia fikk kjørt seg. Det er vindu mellom aerobicsalen og barnepassen, slik at jeg kunne kaste ett og annet blikk for å se hvordan det gikk. Og Mia så nesten utslitt ut. Men barnepasseren stoppet ikke. Så da vi kom hjem var hun oversulten og spiste som en mann. Innen jeg var klar til å gå ut på tur, så hadde hun fått "jeg er ganske sliten nå"-looken, og vi hadde knapt kommet oss ut av døra før hun hadde sovnet. Og hun sov. Og sov. Og våknet litt og lå og tenkte. Og sov enda mer. Det hele endte jo da med en ganske lang tur hvor jeg fikk ordnet masse småting, for når hun er så rolig så kan hun bare ligge. Det er ikke hver dag hun har det så bra i vogna, for å si det sånn! Men da vi kom hjem var jo jeg helt utslitt, først høypulstime, og deretter 3 timers gange/bytur uten særlig stopp. Det er bare det at jeg ikke kunne legge meg ned i en vogn... Så etter at sambo kom hjem, så har jeg ligget på sofaen. Og her er jeg enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar